SWISS introduceert meer flexibiliteit in Business Class dining

November 01, 2024

Als zakenreiziger heb je het druk, dat is duidelijk. Elke mogelijkheid om tijd te besparen en je reiservaring soepeler te laten verlopen, is welkom. SWISS speelt in op deze behoefte door hun pre-select dining service uit te breiden naar business class passagiers op korteafstandsvluchten. Dit betekent dat jij als reiziger meer controle krijgt over je maaltijden aan boord, nog voordat je vliegtuig zelfs maar de lucht in gaat.

Voor veel reizigers is eten aan boord meer dan alleen een noodzakelijke maaltijd; het is een moment van rust en comfort tijdens een vaak drukke reisdag. Met de pre-select dining service van SWISS kunnen business class passagiers nu hun maaltijd van tevoren kiezen. Deze service, die al sinds 2022 beschikbaar was voor economy passagiers op korte- en middellange afstandsvluchten en voor business class op langeafstandsvluchten, wordt nu ook uitgerold voor korte vluchten in business class. Dat betekent dat passagiers op vluchten van meer dan een uur van en naar Zürich kunnen kiezen uit zes koude gerechten met kaas en dessert, en op langere korteafstandsvluchten zelfs uit zeven warme hoofdgerechten, inclusief het exclusieve SWISS Taste of Switzerland menu.

Voor wie vaak vliegt, is het kunnen kiezen van je maaltijd een welkome toevoeging. Het biedt niet alleen zekerheid over wat je te eten krijgt, maar draagt ook bij aan het verminderen van voedselverspilling. SWISS noemt deze service een “gerichter laadproces”, waarbij exact wordt geladen wat nodig is. Dit verlaagt de hoeveelheid onverkocht en uiteindelijk weggegooid voedsel. Het is een voorbeeld van hoe de luchtvaartmaatschappij haar verantwoordelijkheid neemt op het gebied van duurzaamheid en de klantbeleving centraal stelt. Voor zakenreizigers is dit een win-win: een aangenamere reis en minder verspilling.

De gerechten wisselen bovendien elke drie maanden, zodat er altijd iets nieuws te ontdekken valt. Zo blijft de maaltijdkeuze aan boord fris en aantrekkelijk, zelfs voor de meest frequente reizigers. De uitbreiding van deze service past in een bredere trend waarbij luchtvaartmaatschappijen inzetten op een betere klantervaring, gekoppeld aan duurzaamheid. SWISS heeft al eerdere stappen gezet, zoals de proef met 'verrassingszakken' in 2021 om onverkocht voedsel een tweede leven te geven. Nu worden deze inspanningen doorgetrokken naar het alledaagse aanbod voor reizigers.

Business class passagiers kunnen hun maaltijd selecteren tussen zes weken en 24 uur voor vertrek. Deze flexibiliteit geeft reizigers de kans om iets te kiezen dat past bij hun smaak en dieet, waardoor de reisbeleving persoonlijker wordt en het comfortniveau stijgt.